Seniorverhuizer | Seniorenverhuizing

7 verhuistips om ook uw administratie goed te regelen

×
Ga terug naar het overzicht

7 verhuistips om ook uw administratie goed te regelen

7 verhuistips om ook uw administratie goed te regelen

De administratie staat hoogst waarschijnlijk niet bovenaan uw to-do lijstje, wanneer u of uw ouders gaan verhuizen. Maar het kan u veel geld en stress besparen. Graag delen wij 7 verhuistips om ook uw administratie goed te regelen.

U kunt uw verhuizing en administratie aan ons uitbesteden, maar wanneer u ervoor kiest om zelf te klussen in uw nieuwe woning zijn een aantal tips erg handig:

  1. Koop bij de bekende bouwmarktenWaarschijnlijk rijdt u inmiddels standaard naar de dichtstbijzijnde doe-het-zelf zaak als u iets nodig heeft voor het klussen.Dat weten ze bij de bouwmarkt ook. Daarom zijn er ook zoveel in de buurt. Die kunnen daardoor belachelijke bedragen vragen voor dingen als verfbakjes en plastic kwasten. Ga liever naar de bekende bouwmarkt iets verder op of naar de Action als u een kleiner budget heeft.
  2. Bewaar bonnetjes voor inzicht in uw uitgavenKoop een afsluitbaar plastic bakje, waar u ze in doet. Stop ze in ieder geval ergens in en controleer aan het einde van iedere dagje uw portemonnee op bonnetjes. Vergeet u vaak de kassabon mee te nemen? Schrijf dan voordat u thuis vertrekt met watervaste stift in heel grote letters bonnetje op uw hand. Als u het opknappen/behangen/stofferen/bevloeren van de woning hebt meegefinancierd in de hypotheek, moet u dat later namelijk met bonnen kunnen verantwoorden aan de Belastingdienst.
  3. Bewaar de bonnetjes voor garantie of retourenEen andere goede reden om bonnetjes te bewaren is om in aanmerking te komen voor garantie.
    Of als er 25 m2 vloerisolatie in de verpakking overblijft. De meeste winkels nemen dat gewoon terug, als u het bonnetje tenminste nog hebt.
  4. Controleer uw contactenlijstStaan alle mensen met wie u de komende tijd van doen hebt onder een logische naam? Dus niet alleen op hun voornaam, waardoor u op een dag denkt: wie is Maarten? Maar voer Maarten Steffen van Senior Verhuizer in.
  5. Bewaar alle belangrijke documenten op een plekDenk aan zaken als uw identiteitspapieren, hypotheekstukken en andere waardepapieren die u liever niet kwijtraakt in de chaos van een verhuizing.
  6. Geef uw nieuwe adres tijdig doorVaak duurt het aansluiten van internet enkele dagen tot soms weken. Geef tijdig aan uw stroom-, gas-, telefoon- en internetleverancier door dat, en wanneer u verhuisd. Bel alle instanties na of uw adreswijziging ook daadwerkelijk is doorgekomen. U zult niet de eerste zijn die na een verhuizing onbedoeld zes weken offline gaat. Niet kunnen telebankieren is verschrikkelijk vervelend, zeker wanneer u net verhuist bent.
  7. Maak back-ups van belangrijke computerbestandenDat kunt u doen door een speciaal mailadres aan te maken waar u alle belangrijke documenten naartoe mailt. U moet er toch niet aan denken dat u na de verhuizing alle uw digitale foto’s kwijt bent. (Bron: Dubbelman, M. – Het erkende verhuisboek).

Met deze praktische verhuistips hebt u ook uw administratie goed geregeld voor- tijdens en na uw verhuizing. Wilt u alles of delen uitbesteden? Wij nemen u graag alles uit handen, ook uw administratie!

Neem contact op

Ga terug naar het overzicht

Waarom kiest u Seniorverhuizer?

Na een ingrijpende gebeurtenis als een seniorenverhuizing, is het fijn als alles na afloop ook daadwerkelijk geregeld is. Geen spulletjes die nog gebracht moeten worden of dingen die nog op een andere plek moeten staan of hangen. Bij Senior Verhuizer maken we uw nieuwe woning direct bewoonbaar. Zoals u dat graag ziet.

Vraag offerte aan

Wij werken samen met

Logo Cliniclowns
Logo De Zonnenbloem
Logo Gered Gereedschap
Logo SWOA
Logo Keten Dementie de Liemers
Logo To Care Zorgprofessionals
Logo ReShare Leger des Heils
Logo Erkend Leerbedrijf

Interesse in onze diensten? Vraag offerte aan