skip to Main Content
Tips Om Uw Verhuizing Soepel Te Laten Verlopen

Tips om uw verhuizing soepel te laten verlopen

Er zijn verschillende tips die wij u kunnen geven om uw verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen. Deze tips zorgen ervoor dat u meer overzicht creëert voor uzelf en voor ons tijdens de verhuisdag. Hieronder komen de vershillende tips aan bod.

Plattegrond

Maak een plattegrond van uw nieuwe woning en plaats de meubels die u mee wilt nemen op de juiste plek. Dit is een duidelijke en over het algemeen simpel uit te voeren tip om uw verhuizing soepel te laten verlopen. Hierin geeft u dus alle meubels in de nieuwe woning een plek, waardoor u direct een overzicht krijgt of alles past. Een tweede pluspunt van een plattegrond, is dat wij uw spullen direct op de juiste plaats kunnen zetten tijdens de verhuisdag. We hoeven nu niet bij elk meubelstuk te vragen waar iets moet komen te staan.

Afscheid nemen van overbodige spullen

Een senioren verhuizing is negen van de tien keer een verhuizing naar een kleinere woonruimte. Dit betekent dat er afscheid genomen moet worden van spullen, want niet alles kan mee met de verhuizing. Dit is niet altijd makkelijk. Spullen kunnen een emotionele waarde voor u hebben of u vindt het gewoon zonde om spullen weg te doen. Toch moet er ‘geruimd’ worden, want een te volle woning kan ook na de verhuizing nog stress opleveren. 

We zien vaak dat mensen bij twijfel toch nog spullen meenemen met de gedachte deze spullen later wel weg te gooien. De nieuwe woning komt dan te vol te staan en na een paar weken of al dagen moeten we alsnog wat spullen komen weghalen. Uiteraard doen we dit, maar de ideale situatie is dat deze spullen al voor de verhuizing zijn weggehaald of achtergelaten worden voor de oplevering/ontruiming van de oude woning. De oplevering van de woning kunnen wij ook voor u oppakken. Voor meer informatie over de oplevering van uw woning zie: oplevering woning. Het afscheid nemen van overbodige spullen voor de verhuizing zorgt niet alleen voor meer rust in de nieuwe woning, maar dit zorgt er ook voor dat de verhuizing zelf soepeler verloopt. Wij weten dat het uitzoeken en afscheidnemen van uw spullen lastig is. Hierbij kunnen wij ook ondersteuning bieden op verschillende manieren. Ons aanbod van een verhuisconsulent is hier één van, waar we hieronder uitgebreider op ingaan.  

Het afscheid nemen van ‘overbodige’ spullen is niet voor iedereen even makkelijk, maar is toch één van de belangrijke tips om uw verhuizing soepel te laten verlopen. 

Checklist

Wij bieden iedere klant een checklist voor de verhuizing aan. Deze lijst biedt inzicht in alles wat rondom een verhuizing geregeld moet worden. Op deze manier kunt u zelf kijken waar u wellicht nog extra hulp en ondersteuning bij nodig heeft van ons. Voor meer informatie over de checklist zie: checklist. Van te voren kunnen wij rustig met u doornemen waar u ondersteuning bij wenst en nodig heeft. Hierin kunnen wij een adviserende rol bieden en een plan opstellen om u op maat van dienst te zijn. 

Verhuisconsulent

Zoals gezegd kunnen wij op verschillende manieren en in verschillende mate hulp bieden bij onder andere het uitzoekproces. Aan de hand van de bovengenoemde checklist, kunnen we er samen naar kijken in hoeverre u extra hulp wilt inschakelen. Zo is er ook de mogelijkheid om onze verhuisconsulent in te schakelen. Deze kan uitgebreid hulp bieden bij alle voorbereidingen en ook bij de nazorg indien gewenst. Voor meer informatie over onze verhuisconsulent zie: verhuisconsulent

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top